میانا

سرای من

میانا

سرای من

به زبان یک میانایی

سلام و درود بیکران . امیدوارم نسل امروز میانایی قدر اون منطقه رو بدونن و نزارن که به همین راحتی روستای زیبای ما دست خوش تغیرات ماشینی بشه که البته باید بگم متاسفانه این اتفاق افتاده . جاده هایی که در امتداد رودخانه اشک احداث شد رمق جنگل و رود اشک رو ازشون گرفته . من همیشه گفتم که نباید این اتفاق نا خوشایند بیفته . چرا که اشک زیستگاه زیبا ترین و کمیابترین ماهی دنیاست . قزل الای خال قرمز که باید بگم اون جاده ها و سیل بندهایی که در بستر رود اشک احداث شد در واقع تیشه نابودی این ماهی کمیاب بود . و تیشه بر تن درختان تناور اون منطقه . افسوس و صد افسوس که ما هنوز خوابیم . خیلی دردناکه . امیدوارم که این مطلب رو روی پست اصلیتون بزارید که دوستان هم ولایتی اینو بخونن و شاید از خواب غفلت بیدار شن . بدرود . 

حامد 

 

من اضافه کنم که  

این ماهی جزو نژاد های در خطر است و بازگردانی اون به رودخانه ای مثل اشک خیلی سخت و باید گفت ناممکنه.